30 dagen geld-terug-garantie
ONZE BELofte - 30 DAGEN GELD-TERUG-GARANTIE
Wij van Froothie garanderen uw klanttevredenheid door een 30-dagen-geld-terug-garantie te bieden voor onze kwaliteitsproducten.
We willen dat onze klanten 100% tevreden zijn met hun ervaring en aankoop.
We moedigen onze klanten aan om de apparaten thuis of in hun winkel te testen. Deze testperiode van 30 dagen is een bewijs van ons vertrouwen in de volledige Optimum-productlijn van kwaliteitsproducten.
Stel, u koopt een hoogwaardig apparaat, maar merkt dat het binnen 30 dagen na aankoop niet aan uw verwachtingen voldoet, dan kunt u het aan ons terugsturen.* (De klant draagt de verzendkosten)
Retouren moeten binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retouradres aan ons worden teruggestuurd, anders kan de retourzending niet worden geaccepteerd binnen de 30-dagen-geld-terug-garantie. Mocht u om belangrijke redenen deze termijn van 5 dagen niet kunnen naleven, verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Zodra de retourzending in het magazijn is aangekomen, duurt het 5-10 werkdagen voordat het apparaat op volledigheid en netheid wordt gecontroleerd. Daarna wordt het volledige aankoopbedrag binnen 5-10 werkdagen na ontvangst van de apparaten terugbetaald.
Om uw apparaat terug te sturen, neem dan eerst schriftelijk contact met ons op hier of per e-mail via support@froothie.de
We zullen u dan informeren naar welk adres het apparaat teruggestuurd moet worden.
*Als u bij aankoop een gratis cadeau ontvangt, moet dit ook worden teruggestuurd om volledige terugbetaling te kunnen uitvoeren.
Nu over de voorwaarden en modaliteiten:
- Froothie stelt zijn producten aan elke klant die aan deze aanbieding deelneemt, beschikbaar onder de volgende voorwaarden:
- Deze aanbieding geldt uitsluitend voor nieuwe klanten en is geldig voor de eerste aankoop van één apparaat (niet meerdere). De aanbieding is niet overdraagbaar op productwijzigingen of upgrades na aankoop.
- Voor verdere apparaat aankopen geldt de 14-daagse EU retourtermijn (14-day cooling-off period), op voorwaarde dat de goederen ongebruikt en in de originele verpakking worden teruggestuurd.
-
*Om hygiënische redenen geldt de 30-dagen-geld-terug-garantie in Europa niet voor bepaalde productcategorieën.Dit geldt met name voor de Optimum 600M sapcentrifuge, omdat we steeds vaker hebben vastgesteld dat teruggestuurde apparaten niet correct zijn gereinigd. Om deze reden kunnen deze producten om hygiënische redenen niet worden teruggenomen.Een retour is echter mogelijk, mits het product ongebruikt, in originele verpakking en verzegeld is.
- Alle originele verpakkingen, inclusief de bruine verzenddoos, moeten bewaard worden om van deze aanbieding gebruik te kunnen maken (d.w.z. het product moet, nadat het bij u is aangekomen, aan ons worden teruggestuurd om een 100% terugbetaling te ontvangen).
- Froothie levert geen extra verpakking voor verloren of beschadigde originele verpakkingen. Als de originele verpakking is weggegooid, moet de klant zorgen voor een passende verpakking om het apparaat onbeschadigd terug te sturen.
- Producten die zonder originele verpakking worden teruggestuurd, kunnen nog steeds worden geaccepteerd. Er wordt echter een verwerkingsvergoeding van 25€ in rekening gebracht + de kosten voor een nieuwe originele verpakking.
-
Het product moet schoon zijn en vrij van krassen, schrammen of vlekken. De apparaten en onderdelen moeten goed gereinigd zijn en mogen geen voedselresten bevatten. Mocht dit toch voorkomen, dan moeten wij 30-80€ in rekening brengen voor de reiniging door ons serviceteam. (Maak u geen zorgen, als het apparaat correct is gereinigd, hoeft u geen reinigingskosten te betalen.)
Cosmetische veranderingen zoals verkleuring (het malen van bepaalde kruiden en specerijen in de kan leidt tot cosmetische beschadigingen aan de kanbehuizing en kan voortijdige slijtage van de messen veroorzaken) of de effecten van het gebruik van schuur- of reinigingsmiddelen of voedselophopingen betekenen dat het betreffende onderdeel vervangen moet worden en het bedrag daarom van de terugbetaling moet worden afgetrokken. - Het apparaat mag geen interne of externe schade vertonen.
- Het apparaat moet functioneren zoals oorspronkelijk bedoeld en mag niet geopend en/of op enigerlei wijze gewijzigd zijn, tenzij hier vooraf op is gewezen.
- Elk apparaat dat door de klant is beschadigd, wordt niet geaccepteerd en wordt niet terugbetaald.
- Voor elk product dat in onvoldoende staat wordt teruggestuurd, worden verzendkosten van 19 in rekening gebracht€ te betalen aan de klant. Deze kosten moeten vóór het retourneren van het product worden betaald en worden niet terugbetaald.
- Elk apparaat dat onder deze garantie wordt geretourneerd, moet volledig en zonder ontbrekende onderdelen worden teruggegeven.
- Bij apparaten die worden geretourneerd met ontbrekende onderdelen of accessoires (bijv. een blender die zonder stamper of deksel wordt teruggestuurd), wordt het onderdeel vervangen door een gloednieuw exemplaar en wordt de op de Froothie-website(s) vermelde totale waarde van het artikel van het terugbetalingsbedrag afgetrokken.
- Froothie kan geen ontbrekende onderdelen accepteren die apart worden teruggestuurd als ze vergeten zijn. Ongeacht of de klant aanbiedt de verzendkosten voor het ontbrekende onderdeel te betalen of niet, worden retourzendingen alleen verwerkt na ontvangst en kunnen niet worden heropend.
- Reserveonderdelen en accessoires zijn uitgesloten van de 30 dagen geld-terug-garantie. Deze kunnen alleen binnen de 14 dagen EU retourbeleid worden teruggestuurd. De onderdelen moeten echter in de originele verpakking en ongebruikt zijn.
- Servicecentra voor retourverwerking bevinden zich in Bulgarije en Polen.
- Deze garantie is niet overdraagbaar.
- Als blijkt dat een voorwaarde in strijd is met het consumentenrecht, is alleen die ene voorwaarde ongeldig en blijven alle andere voorwaarden van kracht.
- Door het aanbod van Froothie te accepteren en een product te kopen dat onder deze garantie valt, gaat de klant automatisch akkoord met zijn rechten en plichten als hij een beroep wil doen op deze garantie. Zodra het product in de hierboven genoemde staat is ontvangen, wordt een terugbetaling minus de verzendkosten uitgegeven.
Centrale magazijn (BELANGRIJK: Geen retouracceptatie. Altijd eerst een e-mail sturen en niet zomaar een pakket verzenden)
t.a.v. FIEGE Logistik Stiftung & Co. KG
Goederenontvangst FIEGE NOW – Hal 2.1.
Sülzenbrücker Straße 7
99192 Apfelstädt
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedrijfsadres (geen retouracceptatie!):
Athena Solutions UG
Oberstraße 3
47829 Krefeld
HRB 18251
support@froothie.de